לחווית גלישה מיטבית אנו ממליצים לגלוש בדפדפן גוגל כרום
×

בלוף אתרי ההשוואות. . .


מי מאתנו לא רוצה להתחדש מפעם לפעם במשהו חדש? טלויזיה, מחשב, או סתם גאדג'ט שובב אחר.

אני מודה, גם אני נכנס מפעם לפעם לאתר השוואות מחירים ולא בהכרח רק כדי לקנות, לפעמים סתם בא לי לראות דגמים חדשים שיצאו, ביקורות על מוצרים, תמונות ועוד.

המון שואלים אותנו אם אתרי השוואות המחירים הם המתחרים שלנו, זו תשובתי לשאלה: לא. ממש ממש לא. אנחנו עדיין טוענים שאתרי השוואות המחירים הם מקום נפלא לקבלת אינפורמציה לגבי דגמים חדשים, מידע טכני ועוד, אך יחד עם זאת, ישנם לא מעט כשלים באתרים אלו הנובעים משיטת פעולתם, כמה מהם אציג בפניכם כאן:

1. תחרותיות בואו ניקח את הדוגמא הבאה: אתם בעל עסק שקונים מקרר מהיבואן ב- 5,000 ש"ח, באפשרותכם למכור את המקרר ב 6,000 שקלים, רווח מכובד אשר ישאיר לבעל העסק מרווח נאה. לפני שפרסמתם את המחיר אתם רואים שהמתחרה שלכם מוכר את אותו המקרר בדיוק ב 7,500 ש"ח. בכמה עכשיו לפי דעתכם יתמחר בעל העסק את המקרר עכשיו? ברור שלא ב- 6,000 ש"ח, סביר להניח שב- 7,499 ש"ח, שזה קצת יותר זול ממנו, והרבה יותר ממה שתכנן למכור את המקרר מלכתחילה.

נסכם זאת בקצרה – לבעל העסק אין שום אינטרס לפרסם את המחיר הטוב ביותר עבורכם באתרי ההשוואות, האינטרס היחיד שלו זה להיות זול יותר מהמתחרה שלו. כשכל המחירים של המתחרים שלו מוצגים בפניו, צר לנו לבשר לכם, אתר השוואת המחירים חוטא במטרתו להיות אתר השוואת מחירים ונהפך להיות אתר לתיאום מחירים, בעברית פשוטה - קרטל.

ב- ZAPTA כל בעל עסק מציע את ההצעה הטובה ביותר שלו, בלי טריקים ובלי שטיקים, זאת מבלי לדעת מי המתחרה שלו ומה הוא הציע. יש לנו וידוי קטן, גם אנחנו מנהלי ZAPTA  לא רואים את ההצעות, ההצעה היחידה אותה אנחנו רואים, היא ההצעה הזולה ביותר. זאת על מנת לשמור על טוהר המידות ולא להיות חשופים ללחצים מצד בעלי העסקים.

2. מחיר בואו ניקח את הדוגמא הבאה: יש לנו בתמונה 3 שחקנים שונים: 1. בעל העסק 2. המתחרה שלו 3. היבואן ממנו קונים בעלי העסקים את המוצר.

בעל העסק – משה ובניו חשמל בע"מ רכש מהיבואן מלאי גדול של 1,000 מקררים, בזמן שכל השוק (המתחרים שלו) קונים את אותו המקרר בדיוק מהיבואן ב - 4,000 ש"ח, משה קנה את המקרר ב – 3,500 ש"ח (הזמין מלאי גדול, זוכרים?). כעת משה ובניו חשמל בע"מ מפרסם את המקרר ללקוח ב – 3,800 ש"ח (פחות מעלות הקניה של המתחרים שלו), כמה זמן לפי דעתכם יקרה אחד מהדברים הבאים? 1. אחד מהמתחרים של משה יתקשר ליבואן, ויטען בפניו שמשה ובניו מוכרים זול מדי. 2. משה מקבל טלפון זועם מהיבואן על כך שהוא הורג את המוצר ועליו להעלות את המחיר מיד!!! (את היבואנים ממש לא מעניין יוקר המחיה, מה שכן מעניין אותם זה למכור במחירים גבוהים – ולכן הם מבצעים באופן שוטף מעקב אחרי המחירים באתרי ההשוואות). תסמכו עלינו, בתור בעלי עסק, אתם ממש לא רוצים לקבל טלפון מהיבואן שאתם כל כך תלויים בו.

עוד סיבה חשובה לא פחות למה ב – ZAPTA בעל העסק יפרסם את המחיר הטוב ביותר שלו ללא חשש, היא זו: בעל העסק חושש לפרסם בפומבי מחיר זול יותר מהמחירים אותם הוא יכול למכור בחנות הפיזית שלו במחיר גבוהה יותר. תארו לעצמכם את המצב שבו על המקרר בחנות של משה ובניו מתנוסס שלט עם מחיר של 4,500 ש"ח ואותו לקוח טוען שהוא ראה באתר השוואות את הפרסום של משה ובניו עם מחיר של 3,800 ש"ח. סיטואציה ממש לא נעימה לבעל העסק.

ב – ZAPTA כל בעל עסק יכול להציע לכם את המחיר הטוב ביותר שלו מבלי לחשוש מהמתחרים שלו, מהיבואנים, או מכל גורם אחר. למעשה, שני עסקים במרחק 100 מטר זה מזה יכולים להציע הצעת מחיר מבלי לדעת שהם מתחרים אחד בשני. ב -  ZAPTA רק אתם רואים את המחיר שהציעו בעלי העסקים, זאת הסיבה שבעלי העסקים יציעו את המחיר הטוב ביותר שלהם ללא שום חשש.

3. זמינות מוצרים אנחנו מזמינים אתכם לעשות ניסוי קטן. הכנסו לאחד מאתרי השוואות המחירים והזמינו טלויזיית פלזמה, רוב הסיכויים שכרטיס האשראי שלכם יגוהץ בהצלחה, אבל, וזה האבל הגדול, בואו נראה האם על באמת תסופק לכם הטלוויזיה המוצגת באתר...

רוב הסיכויים שמה שיקרה הוא זה – תקבלו טלפון מבל העסק שהמוצר אינו קיים יותר במלאי (רוב החברות הפסיקו לייצר טלוויזיות פלזמה לפני למעלה מ – 3 שנים, כך שקשה להאמין שעשרות הדגמים המופיעים באתר, אכן קיימים במלאי השוטף של החנות). לצערנו ישנה תופעה בזויה ומכוערת שנקרת "מוצר פיתוי", מוצר זה אינו קיים במלאי, וכל תפקידו הוא לגרום לכם לגהץ את כרטיס האשראי, לאחר שתעשו זאת יתקשר אליכם בעל העסק וישכנע אתכם לרכוש דגם אחר "מתקדם" יותר במחיר מבצע. מה שהוא ישכח לספר לכם, שמההתחלה כבר תכנן בעל העסק שתרכשו את הדגם "המתקדם" יותר שהוא שתל באתר במחיר מופרך (כדי שתקבלו הנחה, המחיר צריך להיות מופרך). ברוב המקרים בעל העסק יודע שמזימתו תצליח, וזאת מהסיבה שאתם חושבים שעשיתם את עסקת חייכם, בכך שקיבלתם הנחה על הדגם "המתקדם".

ב – ZAPTA אין דבר כזה מוצר פיתוי , כל בקשה שלכם נבדקת באופן פרטני, ורק לאחר שבית העסק מוודא שבאפשרותו לספק לכם בדיוק את אותו המוצר שבקשתם,תשלח הצעת המחיר אליכם - בלי טריקים ובלי משחקים. אנחנו מגלים אפס סובלנות כלפי בעלי עסקים אשר מציעים מחיר בעבור מוצר אותם הם לא יכולים לספק. בעל עסק אשר יעשה זאת ימצא עצמו במהרה מחוץ ל – ZAPTA.

 

 

 

 

Logo